Kto nie zna Volvo? Szwedzkiego koncernu samochodowego, który produkuje auta dla ludzi na każdą kieszeń. Dla mnie kampanie reklamowe Volvo są przykładem bardzo zgrabnego PR plus niezwykłego przekuwania gaf w reklamowe zwycięstwa.
Volvo i pasy
Volvo jest koncernem samochodowym, który nie boi się odpowiadać na zarzuty, niedopracowane szczegóły i wychodzi z każdej sytuacji obronną ręką. Wpadka Volvo to na przykład puszczenie w świat zdjęcia, gdzie pasażerka na tylnej kanapie ma źle zapięte pasy. Niestety, piękna kobieta bardzo przyciągała wzrok, a internauci, którzy nie wybaczają niczego, również na tym zdjęciu znaleźli niedopatrzenie. Pasy były źle zapięte, opinały się na brzuchu pasażerki. Komentarze pod zdjęciem były jednoznaczne: ,,piękna i martwa”, ,,nawet Volvo Cię nie uratuje, jeśli tak zapniesz pasy”. Zdjęcie wywołało burzę w Internecie, jednak może to sprowokuje do częstszego zapinania pasów na tylnych siedzeniach. I co najważniejsze już wiecie jak to robić prawidłowo. Mając przed oczami zdjęcie Volvo sami odruchowo sięgniemy po pasy.
Pomysł na reklamę
Volvo jest znane z tego, że niedużym kosztem wywołuje burze w Internecie, a marka jest jeszcze bardziej rozpoznawalna. Spece od reklamy stworzyli niezwykłą reklamę z aktorem kina akcji Van Damme. Gdzie aktor znajduje się pomiędzy dwoma ciężarówkami w pozycji szpagatu – zaskakuje, wywołuje śmiech i nie pozwala o sobie zapomnieć, czyli to, o co chodzi PR. Reklama pokazująca nowy model ciężarówki wzbudził gorącą dyskusję, a obejrzało ją 80 milionów na całym świecie. Volvo potrafi zaskoczyć.
źródło obrazków: www.volvocars.com