Zainteresował Cię samochód z silnikiem TSI? Chcesz go kupić? To czytaj dalej, bo ten poradnik jest dla Ciebie. Dowiesz się, w czym silnik TSI jest lepszy od diesla, a z czym mogą być problemy, jak sprawdzają się samochody z silnikami tego typu, zarówno w mieście, jak i na długich trasach.
Silnik TSI a diesel
TSI to nowoczesna technologia, która łączy w sobie cechy turbosprężarki, która daje świetne przyśpieszenie, z kompresorem, który ma bezpośredni wtrysk paliwa FSI. Dzięki dwóm systemom doładowania auto powinno spisywać się na polskich drogach fantastycznie. Czy tak jest w rzeczywistości?
Silnik TSI, czyli benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania miał być alternatywą dla diesla. Jest podobnie zbudowany, bezpośredni wtrysk paliwa przyśpiesza obieg paliwa, co pozwala na rozwijanie szybszej prędkości oraz dzięki nowoczesnym rozwiązaniom silnik jest o wiele bardziej ekologiczny niż tradycyjny diesel.
Zaletą przemawiającą za silnikiem TSI jest spalanie, jednostka wysokoprężna potrzebuje o wiele mniej paliwa, niż silnik na ropę, jest bardziej energooszczędna w eksploatacji. Dzięki czemu koszty utrzymania auta są niższe. Dobrze sprawdzą się w mieście, gdzie liczy się zwrotność i ekologia oraz na dłuższy trasach, gdzie turbosprężarka może pokazać swoją moc.
Problemy z silnikiem TSI
Jednak problemy z silnikiem TSI się zdarzają, po pierwsze mogą nam się zdarzyć awarie i usterki silnika częściej niż w typowych silnikach benzynowych, co spowoduje znaczne koszty. Najczęściej psują się napinacze łańcucha rozrządu oraz wirator zmiennych faz rozrządu, mogą się również zdarzyć pęknięcia tłoków czy pierścieni, a ich koszt naprawy bardzo obciąża naszą kieszeń.
Silniki TSI mają wady, mogą zużywać, zbyt dużo oleju napędowego, co powoduje, że w naszym aucie przestaje istnieć ergonomika, usterki skomplikowanych silników są trudne do naprawienia, jednak silnik TSI ma też swoje zalety i mimo wszystko cieszy się dużą popularnością w śród fanów czterech kółek.