Mamy rynek pracownika. To stwierdzenie akurat chyba już nikogo nie dziwi.
Tylko trzeba pamiętać, że taki stan rzeczy wymaga pewnych poświęceń ze strony pracodawcy, między innymi w zakresie tak zwanych benefitów pozapłacowych.
Jednym z ciekawszych sposobów na przyciągnięcie zupełnie nowych pracowników do firmy jest…wprowadzenie pracowniczego programu emerytalnego.
Jak to działa? Czy jego wdrożenie jest łatwe?
PPE – podstawa działania
Krótko mówiąc, jest to taki program, w ramach którego pracodawca płaci dodatkowe pieniądze na emeryturę pracownika. Środki gromadzone są na specjalnym funduszu, który jest niezależny od ZUS czy OFE. Dzięki temu, pracownik, który był związany z firmą, w której działało PPE, może liczyć na znacznie wyższe świadczenia po przejściu na emeryturę.
PPE w firmie – warto?
Pamiętając o tym, jak wiele benefitów pozapłacowych pracodawcy aktualnie oferują swoim pracownikom, odpowiedź na to pytanie staje się wręcz oczywista. Poza tym, warto pamiętać, że PPE może stać się atrakcyjną alternatywą dla jakże oklepanych karnetów na siłownię czy służbowego telefonu komórkowego.