Największe koncerny samochodowe promują swoje auta na wielu frontach. Zanim model pojawi się na rynku, a nawet w fabryce, spece od reklamy opracowują misterną i szczegółową kampanię promocyjną nowego samochodu, która ma nas zachęcić do jego kupienia.
Reklama reklamie nie równa
Obecnie reklamy to nie spoty w stylu ,,Kup nasze auto, które jest najlepsze”, a raczej opowieść o korzyściach – co daje jazda lub posiadanie danego modelu. To tworzenie historii, która w odbiorcy ma wywoływać emocje, skłaniać do refleksji i wzbudzić pragnienie posiadania właśnie tego określonego samochodu.
W zależności od marki oraz konkretnego typu samochodu reklama jest inna, kierowana do szczegółowo określonego odbiorcy, który ma stać się przyszłym posiadaczem auta. W reklamach samochodów rodzinnych, o większych gabarytach pokazywane są zadowolone familie, codzienne sytuacje, gdzie właśnie określony samochód staje się wybawieniem, panaceum na problemy lub ułatwieniem w codziennym życiu.
Samochody sportowe lub luksusowe mają innych odbiorców, dlatego kampania reklamowa prowadzona przez agencje interaktywne jest całkiem inna. Odwołuje się do pragnienia człowieka posiadania pięknych, eleganckich rzeczy, które podnoszą jego status społeczny i renomę. Sportowe auta ukazywane są jako dające wolność, pozwalające na chwilę oderwania od codzienności.
W świecie reklam samochodów
Firmy zatrudniają dom mediowy lub agencję zewnętrzną, która organizuje całą kampanię, zbiera oczekiwania klientów, modyfikuje strategię, opracowuje długofalowe działania mające skłonić kierowców do zakupu konkretnego auta. Koncerny samochodowe atakują nas reklamą wszędzie – w radiu, telewizji, na portalach internetowych, na bilbordach. Działają na zmysły i prowokują do ujawnienia swoich potrzeb.
Dom mediowy opracowuje taką kampanie, która albo ma nas zaciekawić, zaintrygować, albo spowodować, że zaczniemy się zastanawiać o co tak naprawdę chodzi w reklamie i czy przypadkiem nie ma drugiego dna. Niektóre firmy stawiają na kontrowersje i zaszokowanie odbiorcy, dzięki czemu komunikat zostaje w pamięci na dłużej.
Warto wiedzieć czego potrzebujemy i co jest naszą słabością, aby wtedy, kiedy nie potrzebujemy nowego auta, nie dać się omamić i powstrzymać się przed impulsywnym zakupem.
· Permalink
Nalezy przejsc z modelu sprzedawania towaru na model oferowania klientom rozwiazania na ich problemy i bolaczki. To wymaga wziecia na siebie odpowiedzialnosci za cos wiecej niz produkcje kubkow lub wizytowek, ale sie oplaca. Kto z Twoich potencjalnych klientow jest najbardziej chetnym i najwiekszym potencjalnym nabywca, jakiego rodzaju sa to firmy, czym sie cechuja?